Nagovor predsednice Programskega odbora

 

 

Dr. Ivana Kreft Hausmeister,

univ. dipl. psih., spec. klin. psih.,
geštalt izkustvena psihoterapevtka,
predsednica Programskega odbora 19. Študijskih dnevov  SKZP

 

Dandanes je lažje kot kadarkoli v zgodovini dostopati do informacij in storitev z vsega sveta. Verjetno ste v zadnjih dveh letih izkoristili možnost naročanja hrane in drugih dobrin, dostopanja do zabavnih aktivnosti, opravljanja terapevtskega dela, izobraževanja, poslušanja ali branja največjih mislecev našega časa iz udobja svojega domačega naslanjača. To nam odpira možnost za nova spoznanja in osebnostno rast. Po drugi strani pa je v poplavi informacij včasih težko ločiti zrnje od plev, zato je vse pomembnejše, da znamo kritično razmišljati in se ustvarjalno prilagajati na spremembe.

Če pojasnim svojo pogled skozi teorijo Grahama Wallasa o ustvarjalnem procesu, smo morda pripravljeni, da po fazi priprave in nato inkubacije odkrijemo naslednjo stopnjo ustvarjalnosti in skupaj iščemo rešitve, ki bi nas popeljale iz krize.

Tema Študijskih dnevov 2022 z naslovom Sanje, metafore in kreativni mediji v psihoterapiji nagovarja našo ustvarjalnost. Sanjam, metaforam in kreativnim medijem je skupno, da jih lahko v psihoterapiji uporabimo kot medij, da se klienti_ke izrazijo na ustvarjalen in unikaten način. So posredniki med primarno ustvarjalno dejavnostjo in projekcijo tega, kar je že bilo ponotranjeno; pot do pravega selfa. Na ta način podpremo klienta_ko (enako pa tudi sebe), da pride v stik z avtentičnim, ustvarjalnim in manj obrambnim delom svoje osebnosti in postane cel_a.

Pojem, ki je po mojem mnenju neposredno povezan z ustvarjalnostjo, je igra. Brez igre ni ustvarjalnosti in obratno, bodisi gre za igro kot miselno aktivnost odraslih ali kot spontano aktivnost otrok. Če ste kdaj opazovali otroka pri igri, ste zagotovo doživeli, da je odkril nov način igre z nekim predmetom. Verjetno je bil ob tem najprej začuden ali celo prestrašen, nato radoveden, ob ponavljanju igre pa je začutil užitek. Uspelo mu je opustiti strah in ohraniti zanimanje. Skozi igro se otrok uči in napreduje. Pravzaprav lahko enako rečemo za odrasle.

Igra nam omogoča odkrivanje, zakaj in kako se stvari izvajajo, pa tudi iskanje novih, drugačnih rešitev. Še več, otroku omogoča razvoj prilagoditvenih spretnosti, motivacije, samoregulacije, ustvarjalnosti, intelektualnih sposobnosti, tolerance do neuspeha itd., ne nazadnje pa tudi sprostitev in užitek. Mislim, da bomo v bližnji prihodnosti ponovno spoznali moč igre in posledično svoje otroke spodbujali k igri namesto k učenju tujih jezikov v predšolskem obdobju. Otrok, ki se dovolj in raznoliko igra, lahko razvije ustvarjalno in kritično mišljenje, ki mu v kasnejših razvojnih obdobjih služi za razločevanje bistvenega od nebistvenega ter resničnega od lažnega v poplavi informacij.

Ustvarjalnost pa ni mogoča brez znanja. Nove rešitve lahko iščemo zgolj in samo na podlagi znanja, ki ga kritično presojamo in nato iščemo drugačne načine uporabe tega znanja ali drugačne rešitve za problem. Znanje dobimo skozi izobraževanje.

Letošnja tema nam ponuja priložnost za pridobivanje znanja, ustvarjalnost in igro. V Programskem odboru smo pripravili bogat program, ki bo udeležencem_kam omogočil stik z ustvarjalnim delom sebe. Pridružili se nam bodo slovenski_e in tuji_e strokovnjaki_nje, udeležili se boste lahko izkustvenih delavnic, izkušnjo pa bo poglobil spremljevalni program. Ali se ne sliši mikavno? Pridružite se nam.

 

V pričakovanju druženja na Rogli vas lepo pozdravljam.