za delo z otroki in mladostniki, dr. Rinda Blom
V marcu bo potekal online Program celostnega usposabljanja iz GEŠTALT IGRALNE TERAPIJE za delo z otroki in mladostniki, ki ga bo vodila priznana predavateljica dr. Rinda Blom.
Geštalt igralna terapija je terapevtski model prvenstveno namenjen delu z otroki in mladostniki, ki upošteva delovanje vseh vidikov človeka: čutov, telesa, emocij in intelekta in je izjemno učinkovit pristop za delo z otroki in mladostniki. Razvila ga je Violet Oaklander v 70. letih prejšnjega stoletja. Model geštalt igralne terapije z uporabo kreativnih medijev in različnih terapevtskih tehnik otroku ponuditi priložnost, da ponovno pride v stik s seboj in deli sebe, ki jih je zaradi različnih življenjskih okoliščin odrezal.
Program usposabljanja iz geštalt igralne terapije je zastavljen na način, da v sklopu 39 ur izobraževanja zajame celoto geštalt igralne terapije (po Oaklander modelu) za delo z otroki in mladostniki.
Program usposabljanja bo obravnaval:
- teoretične osnove geštalt igralne terapije po Oaklander modelu;
- poznavanje terapevtskih intervencij od začetka terapevtskega odnosa do zaključka terapevtskega procesa (ocena, fenomenološka diagnoza in načrt terapevtskega dela, faze dela z otrokom id.);
- projektivne tehnike – terapija s peskovnikom, glino, risanjem, slikanjem, projektivnimi kartami, glasbo, lutkami, tehnika praznega stola id.;
- intervencije za delo z različnimi simptomatikami otrok in mladostnikov (agresivno vedenje, tesnobnost, depresivnost, žalovanje in drugo simptomatično vedenje);
- krepitev stika s seboj pri otroku;
- proces terapevtskega dela z najstniki id.;
- vključevanje staršev v terapevtski proces.
TEMATIKE IZOBRAŽEVANJA:
- Teoretična osnova modela geštalt igralne terapije.
- Pregled razvojnih obdobij otroka (vidiki, ki jih je potrebno upoštevati v smislu ran v vsaki iz med faz).
- Vzpostavitev terapevtskega prostora za geštalt igralno terapijo in administrativni vidiki dela.
- Proces geštalt igralne terapije.
- Spopadanje z odporom pri delu z otroki in mladostniki.
- Delo s projekcijami v geštalt igralni terapiji:
- Uporaba projektivne tehnike – risanje;
- Uporaba projektivne tehnike – terapija s peskovnikom (po Oaklander modelu);
- Uporaba projektivne tehnike – delo z glino;
- Uporaba projektivne tehnike – delo z lutkami;
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati pri ocenjevanju v geštalt igralni terapiji.
- Ocenjevalne dejavnosti po modelu geštalt igralne terapije.
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo izgradnje terapevtskega odnosa.
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo vzpostavljanja stika z otrokom oz. mladostnikom.
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo krepitve ega pri otroku oz. mladostniku.
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo čustvenega izražanja (Terapevtske intervencije za izražanju čustev pri otroku).
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo skrbi zase pri otroku.
- Vidiki, ki jih je potrebno upoštevati in dejavnosti za fazo zaključevanja terapevtskega procesa.
- Geštalt terapija z najstniki.
- Delo s specifičnimi težavami otrok (agresivno vedenje, anksioznost, žalovanje, posttravmatska stresna motnja, travma id.).
- Kako vključiti starše v terapevtski proces otroka oz. mladostnika.
IZKUSTVENI DEL:
- Senzorične in telesne aktivnosti za krepitev stika s seboj pri otroku oz. mladostniku.
- Dejavnosti za ocenjevanje.
- Delo z domišljijo in uporaba metafor pri delu z otroki in mladostniki.
- Delo s polarnostmi.
- Uporaba izraznih umetnosti – risanje in slikanje (Test – hiša, drevo, oseba id.).
- Delo z glino.
- Delo z lutkami, lutkovne predstave, pripovedovanje zgodb in uprizoritev.
- Delo s sanjami.
- Tehnika praznega stola.
- Aktivnosti za delo z agresivno energijo pri otrokih.
- Terapija s peskovnikom pri delu z otroki in mladostniki (po Oaklander modelu).
- Projektivne aktivnosti.
- Pisanje in poezija.
DATUMI IZOBRAŽEVANJA:
- torek 4. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- petek 7. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- sobota 8. 3. 2025 (10.00 ure – 15.00 ure);
- torek 11. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- petek 14. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- sobota 15. 3. 2025 (10.00 ure – 15.00 ure);
- torek 18. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- petek 21. 3. 2025 (16.30 ure – 20.30 ure);
- sobota 22. 3. 2025 (10.00 ure – 15.00 ure).
Kotizacija: 635 €
Možnost plačila preko delodajalca.
Izobraževanje bo potekalo v angleškem jeziku. Zagotovljen bo slovenski prevod izobraževanja. Izobraževanje poteka online.
Udeleženci po zaključenem izobraževanju prejmejo potrdilo o udeležbi na usposabljanju.
Kako poteka usposabljanje?
Program poteka online in je pretežno izkustven in interaktiven. Izobraževanje vključuje teoretično razlago, ki ji sledi praktični del, v katerem udeleženci sami preizkusijo številne tehnike in pristope. Praktičnemu delu izobraževanja sledi skupinska refleksija vaj. Za sredstvo učenja bomo uporabljali izrazne umetnosti kot so: slikanje, risanje, uporaba glasbil, terapevtsko delo s peskovnikom, delo z lutkami, pravljice, tehniko praznega stola id. Praktične vaje v izkustvenih delavnicah potekajo tako v večjih kot manjših skupinah.
Udeleženci bodo v programu usposabljanja pridobili znanje ter preizkusili predstavljene pristope geštalt igralne terapije, ki jih bodo lahko lahko vključili v lastno strokovno delo z otroki in mladostniki.
Komu je program namenjen?
Usposabljanje je namenjeno: psihoterapevtom, psihologom, socialnim delavcem, šolskim svetovalnim delavcem, strokovnim delavcem, specialnim pedagogom, inkluzivnim pedagogom in strokovnjakom sorodnih smeri na področju dela z otroki in mladostniki.
Udeleženci bodo s vključitvijo v program pridobili:
- Teoretične osnove geštalt igralne terapije po Oaklander modelu.
- Intervencije v začetku terapevtskega odnosa do zaključka terapevtskega procesa (ocena, fenomenološka diagnoza in načrt terapevtskega dela, faze terapevtskega procesa od pričetka do zaključka).
- Intervencije za delo z različnimi simptomatikami otrok in mladostnikov (agresivno vedenje, tesnobnost, depresivnost, žalovanje id.).
- Intervencije za krepitev otrokovega stika s seboj intervencije za pomoč otroku oz. mladostniku pri izražanju čustev.
- Tehnike dela z uporabo peskovnika, gline, risanja, kart, glasbe, lutk, pravljic, življenjske zgodbe, praznega stola id.
- Poznavanje terapevtskega dela z najstniki.
- Znanje in veščine za vzpostavljanje in ohranjanje terapevtskega odnosa.
- Razumevanje procesa integracije v geštalt igralni terapiji.
- Osebno izkušnjo, ki je potrebna za delo z otroki in mladostniki po Oaklander modelu.
- Strokovno znanje in praktične izkušnje predavateljice v terapevtskem delu z otroki in mladostniki.
Mnenje udeležencev preteklih usposabljanj:
Prvo kot prvo se vam iskreno zahvaljujem za organizacijo. Izvedba je bila za moje pojme vrhunska. Odlično razporejene vsebine, kjer sta se dobro prepletali praksa in teorija. Naučila sem se ogromno in naravnost navdušena sem, kako nas je ga. Alina uspela v tako kratkem času tudi nekoliko povezati in nas spodbuditi k temu, da smo bili “tukaj in zdaj” v stiku s seboj in z drugimi, kljub temu, da smo imeli izobraževanje preko Zoom-a. Dobila sem veliko idej za moje nadaljnje delo, se naučila nekaj novega tudi o sebi in spoznala ogromno navdihujočih ljudi. V svojo “košaro” sem dodala veliko novega orodja in znanja, s katerim zdaj lahko naprej delam z mladimi tudi, kadar pogovor ni dovolj oz. ni opcija. (Nina P.)
Edukacija je zaista bila odlična, strukturisana, sa mnoštvom praktičnih tehnika koje su primjenjive u svakodnevnoj praksi. Predavač sa vidnim praktičnim znanjem, spontana i autentična, što je je za mene vrlo bitno. Tehnička organizacija također za svaku pohvalu. (Nera K. P.)
Program usposabljanje je bil izredno dobro zasnovan, kombiniran s teorijo in vajami, da smo lahko še bolj utrdili pridobljena znanja, hkrati pa na lastni koži začutili, kako so tehnike in intervencije igralne terapije lahko močne ter učinkovite pri delu z otroci in mladostniki. To, da je bilo preko zoom-a sploh ni bila ovira, velikokrat sem se počutila kot da smo vsi v eni sobi. Alina je čudovita predavateljica, kombinirala je široko znanje o psihoterapiji in praksi pri delu z otroci in mladimi. Meni se je odprl nov svet. Komaj čakam, da bo še kakšna delavnica z Alino, saj se je bom definitivno udeležila. (Patricija V.)
Zelo sem bila navdušena nad samo delavnico in njeno izvedbo. Presenetil me je sam pristop, ki mi je zelo blizu. Prav tako sem se naučila ogromno novega. Zelo prav mi bo prišla teorija kot tudi same vaje za prihodnjo delo. Všeč mi je, da smo lahko sami sodelovali in izrazili svoje mnenje, prav tako, da smo sodelovali tudi v breakup room-ih. S tem ko sem sama preizkusila določeno stvar se mi je tudi ta bolj vtisnila v spomin. Všeč mi je bila tudi sama predavateljica, ki je zelo odprta, prijazna in ima pravi, spoštljiv in razgiban način dela. Četudi je bila delavnica v angleščini je bila v celoti mi razumljiva…. Res sem hvaležna, da ste nam omogočili to izkušnjo, saj smo se dotaknili res vsake pomembne stvari za katere sama še morda pomislila ne bi. Hvala za to priložnost. (Paulina P.)
Meni je bilo organizirano izobraževanje iz vseh vidikov odlično. (predvsem , da je bilo na daljavo in vse ostalo) ker drugače ne bi imela možnosti se udeležiti takšnega seminarja. (Andrea)
Predavanja so bila odlična. Super organizirana in zelo uporabna. Prejeli smo ogromno materialov in konkretnih idej za nadaljnje delo, prav tako pa je bil celoten program delavnic zelo praktično usmerjen. (Maja L.)
Super je bilo ogromno novega uporabnega znanja, z katerim se nisem še srečala v naši javni zdravstveni ali pedagoški obravnavi. Upam, da boste v prihodnje še kaj organizirali. Še enkrat hvala in bom pogrešala te bolj naporne ampak zanimive vikende. (Erika K.)
Zahvaljujem se za izvedbo usposabljanja. Pridobila sem dragocena znanja, polno praktičnih primerov, ustrezno podprtih s teoretičnim izhodiščem in bogate osebne izkušnje, ko smo bile razdeljene v pare/skupine. Hvaležna sem, da sem imela možnost udeležbe, saj je izkušnja zelo pomembna in določene novo usvojene pristope že s pridom uporabljam. Dragoceno mi je, da smo bile deležne tudi zaupanja glede posnetkov, saj sem si sama že 2x ogledala posnetka, ker sem vmes tudi manjkala. Verjamem, da si bom vse posnetke večkrat ogledala, da lahko celotno znanje integriram, prav tako določene notranje procese. Alina pa je zelo topla oseba, všeč mi je njen “mehak” pristop, taktnost, potrpežljivost in pristnost. Dobro zna voditi skupino, se istočasno posvetiti posamezniku in kljub temu, da smo bili pred ekrani, nas povezati in poskrbeti za varen prostor. (Katherine)
Zelo sem vesela, da sem se udeležila izobraževanja, saj je bilo resnično kakovostno, polno konkretnih idej za delo, podanih izkušenj iz terapevtske prakse ter nenazadnje z vključeno strokovno podlago. Zelo so mi koristili tudi posnetki, saj jih bom tako lahko še večkrat pogledala in tako lažje integrirala povedano, doživeto. Iskrena hvala za vse. Se veselim še česa podobnega, Alina je res kakovostna terapevtka, zato mi je všeč, da ste izbrali ravno njo. (Petra S.)
Hvala za poslano potrdilo in hvala za organizacijo usposabljanja, ki je preseglo moja pričakovanja. (Nastja)
Najprej še enkrat hvala za organizacijo tega izjemnega izobraževanja, v kolikor bo v jeseni zopet kaj, se z veseljem udeležim. (Zala K.)
Najlepša hvala za poslano potrdilo in tudi za vse videe webinarjev, na katerih sem manjkala. Pa seveda za organizacijo izobraževanja. Nekaj stvari sem obnovila in jih ponovila (kar je dobro, ker sem pozabila več, kot sem se zavedala), najbolj dragocene pa so bile zame predavateljičine predstavitve praktičnih primerov in opisi konkretnega dela z otroki in mladostniki. (Anja K.)
Meni je izobraževanje v popolnosti izpolnilo pričakovanja. (Tamara Z. R.)
O PREDAVATELJICI DR. RINDI BLOM
Dr. Rinda Blom (mednarodna predvateljica, univerzitetna profesorica igralne terapije, predavateljica z akademskim častnim nazivom, avtorica knjige The Handbook of Gestalt Play Therapy: Practical Guidelines for Children Therapists, psihoterapevtka otrok in mladostnikov z 31 letnimi izkušnjami, direktorica centra Red Shoe Training, ki že vrsto let usposablja strokovnjake v Južni Afriki in tujini).
Dr. Rinda Blom, direktorica Red Shoe Training, je registrirana socialna delavka in ima bogate teoretične in praktične izkušnje na področju igralne terapije ter psihoterapije otrok in mladostnikov. Opravila je doktorat, v katerem se je specializirala za področje igralne terapije in čustvene inteligence. Osem let je bila predavateljica na magisterskem študiju igralne terapije na Univerzi Free State v Južni Afriki. V magisterskem programu je vodila študente v njihovi klinični praksi igralne terapije, ter hkrati izvajala raziskovalne projekte iz igralne terapije.
Rinda je avtorica knjige: The Handbook of Gestalt Play Therapy: Practical Guidelines for Children Therapists, ki je bila objavljena v Londonu v Angliji leta 2006. Pokojna dr. Violet Oaklander, ustanoviteljica geštalt igralne terapije, je o tej knjigi zapisala naslednje: “ Ta knjiga je ena najobsežnejših obravnav geštalt igralne terapije, kar sem jih kdaj videla. Je bistven in pomemben prispevek k literaturi o psihoterapiji otrok.« Ta knjiga je prevedena v korejščino in hebrejščino.
Rinda ima 31 let izkušenj s psihoterapijo otrok in mladostnikov. Prejela je napredno mednarodno usposabljanje na področju igralne terapije in terapije s peskovnikom in že vrsto let na tem področju usposablja strokovnjake, kot so socialni delavci, psihologi in delovni terapevti, tako v Južni Afriki kot v tujini. Ima akademski častni naziv na dveh južnoafriških univerzah in je navedena kot najuspešnejša na Oddelku za socialno delo Univerze Free State v Južni Afriki. Predstavila je teme, povezane z igralno terapijo, na konferencah v Južni Afriki in tujini ter objavila članke, povezane z igralno terapijo, v akademskih revijah v Južni Afriki in tudi v tujini. Rinda je dvakrat zastopala Južno Afriko v svetovnem izobraževalnem programu “It’s a beautiful day in the playborhood” in “Play Therapy’s got talent”. To globalno usposabljanje je organizirala Liana Lowenstein (poznana otroška terapevtka in avtorica več knjig, ki deluje v Kanadi).
Rinda trenutno združuje svojo zasebno prakso z obsežnim programom usposabljanja za strokovnjake po vsem svetu na področju psihoterapije otrok in mladostnikov, psihoterapije s starši in igralne terapije. Posebno jo zanima delovanje nezavednega, zato se njeno usposabljanje osredotoča predvsem na razumevanje simbolike iz nezavednega v umetnosti in projekcijah pri delu s peskovnikom med psihoterapijo. Rinda je voditeljica in ustanoviteljica dvoletnega certifikatnega programa intervencij, ki temeljijo na igri, s pomočjo katerih skrbimo za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
PRIJAVE IN VPRAŠANJA
E: info@varuhotroskihsrc.com
T: 069/606 773
Več informacij o programu na Facebook strani Varuh otroških src.
Program celostnega usposabljanja iz Geštalt igralne terapije (pdf)